Pozycjonowanie strony – jakie frazy kluczowe wybrać?

Aby pozycjonowanie stron przyniosło satysfakcjonujące wyniki w pierwszej kolejności warto postawić na profesjonalną analizę słów kluczowych. Bez odpowiednich fraz bardzo trudno będzie osiągnąć wcześniej wyznaczone cele.

Frazy brandowe

 

W przypadku nowych firm w pierwszej kolejności warto postawić na brandowe słowa kluczowe. Mowa tutaj o frazach, które wpisywane są przez użytkowników w sytuacji, gdy nie pamiętają oni konkretnego adresu www danej firmy. W większości przypadkach nie potrzeba żadnych większych działań, aby znaleźć się wysoko na wybrane słowa brandowe.

Problemy mogą pojawić się dopiero wtedy, gdy nazwa firmy nie jest unikalna. Osoby, które są dopiero na etapie wymyślania nowej nazwy firmy, powinny dokładnie sprawdzić, czy nie ma konkurencji. Problem może pojawić się również wtedy, gdy nazwa domeny będzie inna niż nazwa firmy.

Ogólne słowa kluczowe

Większość firm w pierwszej kolejności skupia się na ogólnych słowach kluczowych, które w wielu przypadkach generują największy ruch na stronie. Frazy ogólne zazwyczaj składają się z 1-3 wyrazów. Mowa tutaj o naturalnych słowach, które wpisywane są przez użytkowników bezpośrednio w wyszukiwarce.

Przy ogólnych słowach kluczowych konkurencja jest naprawdę bardzo duża, dlatego też pozycjonowanie stron może sporo kosztować. Warto wspomnieć również i o tym, że obecność na czołowych pozycjach nie zawsze przekłada się na większy ruch na stronie.

Słowa kluczowe long-tail

Long-tail to nic innego jak słowa kluczowe z tzw. „długiego ogona”. Mowa tutaj przede wszystkim o tych frazach, które składają się zazwyczaj w kilku wyrazów. Osoby wpisujące w wyszukiwarkę frazy long-tail mają najczęściej bardziej sprecyzowane potrzeby i dokładnie wiedzą, jakich produktów lub usług poszukują. Między innymi dlatego też wiele firm kładzie duży nacisk na frazy long-tail.

Pozycjonowanie stron na frazy z długiego ogona jest łatwiejsze, dlatego też ceny są bardziej przystępne. W wielu przypadkach kluczem do sukcesu jest postawienie na porządną optymalizację witryny pod kątem wybranych fraz.

Bardzo wiele agencji SEO do fraz long-tail zalicza słowa kluczowe, które są zapytaniami. Mowa tutaj między innymi o takich frazach jak np. „Jaka jest stolica Portugalii?” albo „Jakie buty zimowe dla dzieci wybrać?”.

Post Author: admin